czwartek, 26 maja 2011

Generator backgroundu bohaterów i drużyny


Nerdy wpis! Nareszcie! ;) Kolejny generator mojego autorstwa, choć pewnie ktoś już podobne rzeczy robił... casuali zapraszam do notek z ostatnich trzech dni.

Dziś druga sesja z nową ekipą. Dochodzą do nas dwie osoby, które po raz pierwszy spotkają się z RPG. Przed sesją zrobię kilka postaci do wyboru - taki mam zwyczaj na wprowadzanie newbie. Moim zdaniem skazywanie nowych graczy na przebijanie się przez rozdział o tworzeniu postaci to tyrania. No i nic z sesji nie wyszło. Dwóch graczy się nie zjawiło więc przesunęliśmy termin. Bywa i tak. Raportu więc nie będzie w tym tygodniu, za to chyba odkurzę materiał do Occulty na Obsydian Portal.

Stety współczynniki i skille to nie wszystko ale wymaganie od graczy, że na miejscu zaimprowizują jakieś tło postaci zaliczam do pobożnych życzeń (coś jak próba egzekwowania spełnienia obietnic wyborczych składanych przez polityków). Czas więc na mały generator tła postaci i drużyny. Do skonstruowania narzędzia będziesz potrzebował tabel losowych spotkań, wydarzeń, miejsc i czego tam jeszcze używasz. Ja korzystam ze swoich decków: wrogowie, sceneria, spotkania i motywy.


Krok 1: Przyjmij jakąś zmienną, która będzie określać ilość historii, może to być na przykład wiek postaci, dzielony przez pięć i zaokrąglony w dół (24 lata/5=4).

Krok 2: Wylosuj z każdej tabeli po jednym zdarzeniu lub wyciągnij po jednej karcie z każdej talii.

Krok 3: Popatrz na to co Ci los dał i ułóż z tych haseł lub kart jedną historię. Możesz odrzucić jedno hasło, które Ci nie pasuje.

Krok 4: Powtórz cykl, aż do wyczerpania limitu historii bądź do znudzenia.

Tło dla drużyny możesz stworzyć w podobny sposób. Polecam jednak ograniczyć ilość historii do 1-3 sztuk. W końcu przygody mają śmiałków dopiero spotkać?
Przykład: Losuję z tabel takie oto spotkania/zdarzenia: czarny pies, bagno starego drzewca, wiedźma Izaura i trzęsienie ziemi. Ostatnie z wydarzeń mi nie pasuje. Z pozostałych tworzę prostą historię.

Czarny pies zatrudnionego przewodnika, zaprowadził bohaterów na bagna, gdzie targowali się z wiedźmą o wskazanie kryjówki starożytnego drzewca. Chcieli go znaleźć aby oderwać mu jeden z korzeni, za który można dostać sporą sumę pieniędzy od czarownika z Wąskiego Miasta. Wyprawa zakończyła się jednak kompletnym niepowodzeniem – drzewiec okazał się zwykłą starą wierzbą, a bagno i komary źródłem biegunki i gorączki…

Czy taka skrótowa instrukcja Wam wystarczy?

2 komentarze: