wtorek, 14 lutego 2012

Sandbox dla Casuali: Bestiariusz

Poprzednim razem było ogólnie o projekcie roboczo nazywanego przeze mnie "Casual Sandbox". Dziś kilka zdań na temat bestiariusza i walki.  

Pod tym linkiem możecie zobaczyć w jaki sposób przygotowuję przeciwników, z którymi bohaterowie mogą stoczyć walki. Oczywiście to nie jest kompletny bestiariusz, a jedynie próbka o wiele większej całości.

Każdy z podjętych przez graczy wątków będzie posiadał jasno zarysowany cel oraz powiązane z nim wyzwania (zagadki, przeszkody terenowe i walki). W dużej mierze wyzwania będą składać się z walk lub prób jej uniknięcia. W tym celu stworzyłem mechanikę starć opartą o walkę w dwóch liniach. Pierwsza z nich jest przeznaczona do walki wręcz, druga dla strzelców i magów. Za jakiś czas opublikuję dokładne zasady gry wraz z opisem linii jednak na razie chciałbym tylko zasygnalizować zastosowanie takiego rozwiązania. Dzięki temu, można w bardzo dużym uproszeniu oddać dynamikę pola walki bez konieczności rozrysowywania szczegółowych planów taktycznych z określonym położeniem każdej z postaci, przeszkód terenowych czy wąskich korytarzy. Specjalnie upraszczam ten element taktyczny aby kompletnie niezorientowanym graczom ułatwić wejście w mechanikę walki, a jednocześnie dać sobie dużą swobodę do interpretacji wydarzeń podczas starć.

W praktyce wygląda to następująco: Po określeniu Inicjatywy, każdy z bohaterów i ich oponentów deklaruje w której walczy linii. Każda z kart bohaterów i wrogów zostaje oznaczona kartonikiem określającym w której linii przebywa. Następnie rozpoczyna się walka podczas której ścierające się strony będą deklarować ataki, korzystanie z umiejętności, talentów, zaklęć, próby wciągnięcia do pierwszej linii wrogich łuczników czy magów oraz ucieczkę do 2 linii w sytuacji zagrożenia. Dzięki temu walka nadal ma wymiar taktyczny ale odbywa się ona za pomocą prostych deklaracji (atakuję, wciągam wroga do wali wręcz, uciekam do 2 linii, itp.) łatwych do opanowania dla niezorientowanego casuala.

Następnym razem postaram się o bardziej szczegółowy opis mechaniki. Dozoba.

1 komentarz:

  1. Dobór ilustracji i w ogóle przeciwników sugeruje bardzo ciekawy klimat. Taki, jak lubię.

    Mogłem nie zakładać bloga, udawałbym teraz każuala i zagrał sobie. :P

    OdpowiedzUsuń