niedziela, 2 maja 2010

sandbox - tabele

Uwaga! Jeżeli nie jesteś nerdem, to najprawdopodobniej nic nie zrozumiesz z poniższego tekstu. Racz więc opuścić to miejsce i idź pooglądać pudelka. Ewentualnie możesz poczytać moje wcześniejsze wpisy opluwające wszelkie świętosci.


Dziś znów będzie nerdy - wczoraj w komciu u chłopaków od retrogamingu obiecałem, że wrzucę tabelki, z których korzystam w moim sandboxie. Znajdziecie je poniżej. Miejscami mogą pojawić się pozostałości po Klanarchii, pod którą to pierwotnie pisałem te narzędzia. Sporo tam też dziwactw w postaci lokacji i postaci z różnych gier komputerowych i seriali. Jak czegoś nie kumasz to wywal i zastąp swoimi wizjami - o ile będziesz chciał z tych tabel skorzystać.

Dla rozjaśnienia realiów gry, napomnę tylko, że jest to świat inspirowany "Mroczną Wieżą" Kinga. Mamy tu wiec bohaterów rodem z heroic fantasy, nazistów w mundurach SS, rewolwerowców, demony, XX-wiecznych spaślaków i inne indywidua. Jak to Ojciec Kanonik określił, jest eklektycznie, sporo humoru i free-formingu. Bohaterowie są z różnych "bajek" i napotykają przeróżne sytuacje i ludzi, równie wyrwanych z kontekstu co oni sami - lecz w tym szaleństwie jest metoda i świat może w pewnym momencie nabrać spójności. Ja przyjąłem, że jest to swoiste wysypisko śmieci, różnych fabularnych tworów. W tej stercie "śmieci" zaczyna budować się swoisty ekosystem, pewne elementy zaczynają współtworzyć spójne realia, dzielić interesy, współpracować i uczyć się przetrwania w tym chaosie.

Narzędzia
Wygodniejszą formę tabelek, która ma tzw. anchory, znajdziesz tu: LINK - jest to zwykły plik html.

Tabela złożoności Hexa - sandbox

Jest to podstawowa tabela, która określa klimat okolicy, w której aktualnie znajdują się bohaterowie. Jeżeli prowadzisz sandbox, to powinieneś zapewne wiedzieć, że podstawą jest mapa z siatką hexagonalną. Ty masz mapę terenu, pustą ma drużyna. Podczas przygód, mapper uzupełnia na bieżąco o szczegóły, które mu opisujesz. Więcej informacji znajdziesz na blogu Inspiracje.

Gdy drużyna wejdzie na nowy HEX wylosuj jego specyfikę:

Rzut k10  Złożoność   Efekty
1 pusty - wylosuj 1 zdarzenie lub lokacja
2 spustoszony - wylosuj 1 zdarzenie i 1 ruiny
3 spokojny - wylosuj 1 lokacja i 1 spotkanie
4 intrygujący - wylosuj 2 spotkanie i 1 lokacja
5 zamieszkały - wylosuj 1 osada i 1 spotkanie
6 dziwny - wylosuj 2 spotkanie i 2 lokacja
7 bogaty - wylosuj 1 zdarzenie 1 ruiny 1 skarb
8 niebezpieczny - wylosuj 1 atak 1 ruiny 1 zdarzenie
9 splugawiony - wylosuj 1 atak 1 ruiny 1 piętno
10 egzotyczny - wylosuj 1 spotkanie 1 zdarzenie 1 lokacja 1 skarb



plotki

Rzut k20
1 - Kadath budzi się z tysiąc letniego snu, a Pan w szkarłacie szuka swych sług i niewolników
2 - Facet w dredach, skupuje masowo grzyby Unoth i pazury reptilionów
3 - siedem sióstr przygotowuje swoje 21 urodziny
4 - wczoraj w nocy straż znalazła dwa ciała pozbawione oczu i języków
5 - podobno studnia dusz w największej świątyni zgasła
6 - król kazał zamknąć wszystkie burdele! [zgroza]
7 - Na czarnym rynku pojawiły się, rzekomo prawdziwe, zęby smoka
8 - Ponoć na zachodzie płoną całe kilometry lasów.
9 - Tuż za wsią/miastem pojawiła się nowa, stożkowata budowla, którą oblazły insekty.
10 - Znani z bezdennej głupoty wieśniacy, Rzepa & Kakadu szukają mózgów wielkich gadów w celu uwarzenia Eliksiru Inteligencji.
11 - Smok Króla zdechł w nieznanych okolicznościach podczas przelotu nad naszymi ziemiami
12 - Czarna Zośka zaszła w ciążę! Tylko nie wie z kim, bo tak zabalowała na odpuście, że nic nie pamięta.
13 - W kopalni na wschodzie znów kogoś przysypało. Do tego wydobywał tam złoto nielegalnie. Szeryf szuka jego wspólników.
14 - tajemniczy wędrowiec krąży od kilku tygodni po okolicy. Co dziwne, w ogóle nie próbuje wejść do miasta/wsi lub skontaktować się z ludźmi
15 - w morzu znaleziono szczątki starożytnego okrętu
16 - Podobno stara wiedźma przepowiedziała zimę stulecia. Plebs panikuje, boi się głodu i śmierci.
17 - dziwne drzwi pojawiające się w dziczy przyprawiają miejscowych o ciarki na plecach. Boją się ich do tego stopnia, że nawet nie podchodzą
18 - podobno na północ znajdują się ruiny starożytnego miasta - tylko, że strasznie trudno tam się dostać z powodu bagien i drapieżników
19 - młoda Ivo chce otworzyć sklep ze smakołykami - niestety trochę jej brakuje pieniędzy więc szuka inwestora
20 -kultyści Zakonu Krańca Świata szukają znów ofiar dla swych mrocznych Panów - trzeba uważać po zmroku.



reakcje NPC

3k6
3 - nienawiść, agresja, chęć absolutnej anihilacji
4-6 - wrogość, intryganctwo, arogancja
7-9 podejrzliwość, nieufność
10- 11 neutralność
12 - 14 zainteresowanie, chęć poznania
15-17 fascynacja, przyjaźń
18 absolutne uwielbienie, miłość



abstrakty
Dla każdej kolumny rzuć osobno.
Ok, czasami wychodzą absolutnie odpalone rzeczy - jednak większość można dość fajnie interpretować. Jeżeli powód jest totalnie nonsensowny wtedy go olej.

k20 |    kto?     |       akcja     |       co?       |      z jakich powodów?

1        człowiek        kocha            mafia              z konieczności
2         zło                broni              ojciec             dla przyjemności
3        dobro             niszczy          złoto               z altruizmu
4    fanatyk          nienawidzi     siebie             z powodu obietnicy/przysięgi
5        siostra            zdradza         matka            z przyczyn gospodarczych
6        brat               mści               drewno          z przyczyn religijnych
7        natura           pragnie          ziemia            z poczucia obowiązku
8        duch             marnotrawi     kryształ          aby spłacić dług
9        demon          zdobywa         władza           z egoizmu
10      mędrzec        oszukuje         natura           dla bezpieczeństwa
11      obcy             naprawia         demon           dla przetrwania
12      intrygant       tęskni              tubylec          aby zrobić wrażenie
13  złodziej      prześladuje     obcy        z powodu paskudnego charakteru
14      władza          sprzedaje        starzec           dla pieniędzy
15      wampir         kupuje            młodzieniec    dla swoich dzieci
16      kobieta         leczy              kobieta            z powodów zdrowotnych
17      mężczyzna   truje               mężczyzna       z przekory
18      mag              zabija             artysta            bo może
19      wilkołak        opiekuje         władca            aby się samodoskonalić
20      kapłan          doradza         plebs               aby się wyzwolić

zdarzenie

k100 Zdarzenie
1-2 Sen Przeznaczenia
3-4 martwe ptaki (leżą?)
5-6 po lewej stronie coś dziwnie zapiszczało
7-8 nadciąga burza (i to mocna)
9-10 coś śmierdzi
11-12 w okolicy leży kilka rozrzuconych kartek
13-14 strach na wróble w stroju kuriera
15-16 worek kości
17-18 czarny charakter o sercu czarnym jak hades
19-20 papirus znaleziony w butelce
21-22 burza piaskowa
23-24 ktoś wyrzucił całkiem dobre wino - ledwo napoczęte
25-26 wieje od północy - aż ciarki po plecach idą
27-28 chmura pyłu wulkanicznego na niebie
29-30 trzaski i zgrzyty i to niedaleko
31-32 delikatny śpiew dziecka
33-34 pojedynek (jak w samo południe)
35-36 różowy kot biegnie po dachach (lub drzewach, skałach, itp)
37-38 krzyk przerażenia!
39-40 kapanie wody
41-42 wszędzie masa szczurów, niektóre martwe, zjadają się wzajemnie
43-44 opada pył z wulkanu - jak duże płatki szarego śniegu
45-46 nagle się oziębiło
47-48 nagle się ociepliło
49-50 dziwny niepokój
51-52 straszliwa senność
53-54 ból głowy
55-56 ptaki nad czymś krążą (sępy/kruki/mewy)
57-58 strzelanina
59-60 ostry ból gardła
61-62 dymi i grzmi wulkan w oddali
63-64 złośliwy ból zęba
65-66 zaległa upiorna cisza
67-68 straszliwa nawałnica z piorunami (totalna destrukcja elektryczna)
69-70 złamana strzała (gdzieś tam sobie leży)
71-72 Drzwi Przeznaczenia (teleport do innego świata postapo/2010/epoka wiktoriańska/średniowiecze/fantasy/horror)
73-74 trąba powietrzna (tornado) wylosuj jak duża - k6 (1 mała, 6 totalne zniszczenie)
75-76 "tajne miejsce" - jakaś krypta małe podziemia, dziwny pokój, itp.
77-78 przepowiednia
79-80 klątwa
81-82 wreszcie coś dobrego ich trafia - raczej drobna przyjemność niż coś wypasionego ;)
83-84 ktoś prosi o pomoc
85-86 zaćmienie słońca - długie
87-88 zaczynają się kontuzje i choroby
89-90 świetna laska najwyraźniej ma jakiś interes
91-92 wściekły, zły i brzydki
93-94 okazja, żeby tanio kupić, a potem drogo sprzedać
95-96 rekrutacja do armii, niekoniecznie fajnej
97-98 ruda laska szuka zemsty
99-100 skrzynia (zamknięta za to ze skarb)

lokacja

k100 Lokacja
1-2 świątynia
3-4 kapliczka
5-6 opuszczone domostwo wraz ze stodołą - dwa groby z tyłu podwórza, jeden mały.
7-8 wieża (magiczna)
9-10 pobojowisko
11-12 obserwatorium
13-14 jaskinia
15-16 podziemia
17-18 dom
19-20 zagroda
21-22 wieś
23-24 miasteczko
25-26 miasto
27-28 drzwi przeznaczenia
29-30 starożytne miasto, które popadło w całkowity chaos - ukryte we mgle (któż to wie czy to nie majak lub sen)
31-32 zamek
33-34 szałas
35-36 kopalnia
37-38 most
39-40 obóz
41-42 stacja kolejowa
43-44 podziemny dom
45-46 dziwna budowla
47-48 ruiny
49-50 posąg/pomnik
51-52 ołtarz
53-54 karczma
55-56 cmentarz
57-58 latarnia/wieża sygnałowa
59-60 arena gladiatorów
61-62 ćwiczebnie wojskowe
63-64 pastwisko (z owcami, psem i pasterzem - nawet szałas się znajdzie)
65-66 stacja metra
67-68 specjalistyczna farma uprawowa
69-70 mała osada smolarzy wraz z kopcami do wypalania węgla drzewnego
71-72 biblioteka
73-74 chata znachora/pustelnika
75-76 cmentarzysko maszyn
77-78 wysypisko (starożytnych)
79-80 polana, pełna jeżyn i grzybów, sporo pnączy dookoła - cześć halucynogennych, część euforycznych i pobudzających
81-82 portal
83-84 kurhan
85-86 monolit
87-88 saloon
89-90 piramida
91-92 śliczne, ustronne miejsce, z wodospadem, małym jeziorkiem, brzegami porośniętymi miękkim mchem - jak z obrazka
93-94 starożytna droga (resztki asfaltu)
95-96 nawiedzone miejsce
97-98 interior
99 - 100 wielkie podziemia


ruiny

k100 Ruiny
1-2 ruiny lotniska
3-4 zajazd po pożarze
5-6 puste miasteczko z dzikiego zachodu
7-8 spalona strażnica
9-10 resztki starożytnego, szklanego budynku
11-12 kawałek betonowego traktu
13-14 kilku kilometrowy mur graniczny
15-16 resztki świątyni
17-18 zbezczeszczony kamienny krąg druidów
19-20 jeszcze dogorywająca karczma
21-22 zawalona baszta
23-24 zniszczony i częściowo zarośnięty, starożytny, stalowy gigant
25-26 zawalona katedra
27-28 splądrowany pałac letni
29-30 opuszczony młyn wodny
31-32 w całkiem dobrym stanie domek na prerii
33-34 nekropolia - zarośnięta, napoczęta zębem czasu, sporo grobów, dużo grobowców i krypt
35-36 katakumby
37-38 opuszczony bunkier
39-40 krypta starożytnych
41-42 spalona wioska
43-44 piramida (jak u inków)
45-46 zniszczony most
47-48 niedokończone umocnienia wojskowe
49-50 ruiny klasztoru
51-52 stary, pozawalany browar wraz z dużą stajnią
53-54 ledwo zachowane resztki ruin jakiejś baszty lub wielkiego domostwa - wszystko na lekkim wzniesieniu
55-56 pole starożytnych wiatraków - większość zawalona, przewrócona, tylko kilka stoi. Było ich chyba ze 40.
57-58 zniszczone, zardzewiałe i zarośnięte szyby naftowe.
59-60 zniszczony i spalony kasztel - ostały się jeno mury
61-62 część akweduktu - w niezłym stanie lecz na sporej długości zawalony - częściowo ciągnie się pod ziemią.
63-64 stary kamieniołom
65-66 podziemne miasto przeklętych
67-68 resztki piwnic i fundamentów kilku domostw, całość już mocno zarośnięta
69-70 opuszczona wieś - nie dalej jak miesiąc temu. wszystko jeszcze się psuje, część już rozkradziona, część porwały zwierzęta. zero ciał
71-72 zatopione miasto (w bagnie, jeziorze, itp.)
73-74 zniszczone obozowisko, może jakaś mała tymczasowa osada - widać ślady walki, strzał (kilka dni, tygodni od ataku)
75-76 ruiny wielkiego pałacu (coś jak indyjskie budowle)
77-78 ruiny świątyni opartej na kole i podpartej na kolumnach (coś w stylu greckim)
79-80 amfiteatr (plus zabudowa) - wystawiano sztuki ale również walki gladiatorów
81-82 smocza wieża (strasznie wysoka, osmolona, czarno-granatowa)
83-84 częściowo zasypany TIR
85-86 szczątki wiaduktu kolejowego
87-88 opuszczone miasteczko z westernu (z duchami przeszłości jako główną rozrywką)
89-90 opuszczona kopalnia
91-92 autostrada po atomowym holokauście
93-94 opuszczona sieć ziemianek i podziemnych domostw połączonych tunelami (dodatkowo biedaszyby)
95-96 podziemne miasto golemów/automatów - wymarłe miasto karłów (jak z morrowinda)
97-98 starożytne ruiny wielkiej metropolii
99-100 zaginione miasto (zarośnięte lasem/dżunglą)


spotkanie

k100 Spotkanie
1-2 upiór
3-4 splugawiony
5-6 złodziej
7-8 bard
9-10 wieszcz
11-12 szabrownik w akcji
13-14 piane młódki i butelka rumu (oj się będzie działo)
15-16 kurier
17-18 samotny najemnik
19-20 drużyna poszukiwaczy przygód (wojownik, mag, łucznik, tropiciel)
21-22 hazardzista
23-24 mędrzec śpiący w cieniu
25-26 niezła laska w czerwieni
27-28 kanibal podczas posiłku
29-30 druidka sprzedająca drzewny pył
31-32 kobieta w ciąży
33-34 starzec ledwie idzie, do tego kaszle
35-36 kartograf
37-38 bawiąca się gromadka dzieci
39-40 proxy - wiesz, jak z tego serialu anime. Prawie, że bóg
41-42 rewolwerowiec bandażuje nogę
43-44 rytualista
45-46 psychol w nazi-uniformie zaczyna robić psikusy
47-48 poszukiwacz złota w pełnym oporządzeniu
49-50 technomag (szalony naukowiec) w swym bojowym pancerzu
51-52 cowboy
53-54 demon
55-56 bardzo egzaltowani i dobrze wychowani członkowie Ezoterycznego Zakonu Dagona
57-58 sfora psów
59-60 ślepiec
61-62 żebrak
63-64 wojenny inwalida, bez prawej nogi
65-66 dzicy
67-68 agitator
69-70 rusznikarz
71-72 wiedźma
73-74 prostytutka
75-76 nauczycielka
77-78 lekarz
79-80 full metal alchemist (jak z torchlight)
81-82 handlarz bronią białą
83-84 wynalazca
85-86 pijak
87-88 sprzedawca odpustów i relikwii świętych
89-90 handlarz (raczej barbarzyńca/Indianin) bronią strzelecką (niepalną)
91-92 karawana (jedwab, bawełna, oleje, przyprawy) z obstawą
93-94 patrol wojskowy
95-96 rolnik
97-98 ksiądz/kapłan
99-100 jeździec w czerni (w masce - jest chory na trąd, szuka zemsty)


osada

Rzut k10 Rezultat
1 obóz
2 wieś
3 miasteczko
4 miasto
5 sioło (kilka domostw)
6 zamek
7 bastion
8 kasztel
9 klasztor
10 miasteczko z dzikiego zachodu



skarb

k100 Skarb
1-2 dwa rewolwery 1911 i paczka amunicji (50 sztuk), olstra, dwa pasy na naboje, wycior i oliwa
3-4 topór, tarcza, hełm otwarty, kolczuga i skórzane spodnie
5-6 łom, paczka żyletek, żyłka, haczyki na ryby, spławik, 2k6 srebrnych $, pół kilo soli, nóż do patroszenia ryb
7-8 łopata, wiadro, miska do płukania złota, lina 6 metrów, zapałki (12 sztuk), k4 świeczki, książeczka do nabożeństw
9-10 sygnet, naszyjnik, sznur pereł, dwie obrączki, 2 pary kolczyków - wszystko ze złota i kamieni szlachetnych + 3k10 srebrnych $
11-12 karty do gry, pistolet-jednostrzałowiec, kości, podwiązka, czarny krzyżyk z rzemykiem, dwie kule, woreczek z czarnym prochem, papier
13-14 kompas i lornetka
15-16 ciało martwego poszukiwacza złota, a przy nim kruszec wart 8k6 srebrnych $
17-18 tenisówki (rozmiar 42), czapka, pasek parciany, okulary przeciwsłoneczne, mały plecak,
19-20 sztylet wraz z pochwą, lampa naftowa, butelka nafty, zapałki (1 paczka taka amerykańska - 15 zapałek), skórzany ochraniacz na przedramię
21-22 schowany na "czarną godzinę" dobry łuk z kołczanem + 25 strzał + 2 zapasowe cięciwy + 2 świeczki
23-24 dwa dzbany (3l każdy) oliwy do lamp lub pochodni, krzesiwo, sporo szmat
25-26 dwa sztylety i garota, w foliowym opakowaniu biały proszek (amfetamina - 3 gramy), 3k6 srebrnych $
27-28 maczeta, lina 12 metrów, kapelusz cowboya, manierka pusta, butelka wódki, 3k6 srebrnych $
29-30 dwie butelki czerwonego wina, korkociąg, "stożek", dwa kryształowe kieliszki - wszystko dobrze zapakowane w specjalny futerał
31-32 miecz i pochwa, naramiennik prawy, hełm pełny, rękawica kolcza, 3m rzemieni, papier, pióro i inkaust, torba podróżna, pochodnia, oliwa
33-34 kusza, 16 bełtów, zapasowa cięciwa, długi nóż, pojemnik na mapy (pusty), trochę przypraw
35-36 buzdygan, hełm otwarty, skórznia, drewniana, okrągła tarcza, sandały z rzemieni i skóry
37-38 wielki miecz - dwuręczne bydle - fajnie zdobiony i stary, amulet
39-40 20 gram suszu marihuany, dwie duże grudy haszyszu, 5 gram amfetaminy, LSD w kryształkach (2 gramy), grzyby halucynogenne, napar z maku
41-42 kufer z ciuchami: spodnie, kiecki, koszule, bielizna, skarpetki, kilka par butów, kapelusz, rękawiczki
43-44 pół kilo brązowego cukru, tytoń do żucia, pieprz (20 ziaren), kawa (100 ziaren), sól (pół kilo)
45-46 garnek 1l, patelnia (średnia), kociołek (3l), trójnóg, szczotka ryżowa, niezbędnik wojskowy (nóż, widelec, łyżka)
47-48 k6 puszek konserw mięsnych, plastikowa 1l butelka z wodą gazowaną, zeszyt, długopis, ołówek, gumka
49-50 amunicja do rewolweru zapakowana w naoliwiony papier (4k6 sztuk), tytoń do palenia (opakowanie), ganja (5 gram), bletki, sznurówki
51-52 dobre buty (trekingi) roz. 38, dżinsy, pasek skórzany z klamrą, t-shirt, koszula męska
53-54 sygnet rodowy, papeteria, lak, perfumy (mały flakonik), nóż do otwierania listów, 5k6 srebrnych $
55-56 dwa krótkie miecze, skórzany pas, płaszcz z kapturem, arafatka (czarno-biała), srebrny łańcuszek
57-58 siodło wraz z uprzężą, kapelusz cowboya, ostrogi
59-60 lusterko, brzytwa, pas do ostrzenia, krem do golenia, pędzel, woda po goleniu, piersiówka
61-62 kusza pneumatyczna, 16 bełtów, dwa naboje z gazem, sakiewka z k4 rubinami (warte 30 s$ każdy) oraz 4k4 s$
63-64 noże do rzucania (5 sztuk), garota, flakonik z trucizną (dodatkowe 2k6 obrażeń przez 4 tury), kominiarka, miękkie buty
65-66 kolczuga, młot jednoręczny, dwa naramienniki, hełm pełny, tarcza stalowa, rękawice płytowe, przeszywanica, nogi płytowe
67-68 woreczek ze srebrem: wart 5k6 s$, wnyki, mapnik (pusty)
69-70 ręcznie malowany, porcelanowy zestaw do kawy, srebrne łyżeczki i widelczyki (do ciasta) - wartość nieznana
71-72 dwuręczny topór - wielki jak cholera, kolczuga, szeroki skórzany pas, mały toporek do rzucania
73-74 kosztowności: łańcuszki, kolczyki, bransolety, pierścienie, sygnety, brożki - warte 70+2k20 s$
75-76 miedziany garnek, a w nim trociny, pod którymi skrywają się k4+2 butelczyny zajebistej wódki
77-78 garść dolarów - starczy na trochę gorzały i kilka dobrych dziwek w najbliższym zamtuzie
79-80 klatka ze zdechłym kanarkiem - za to znalezisko jest fajnie zdobione i wysadzane świecidełkami. Warte tak około 30 s$
81-82 gitara w futerale + zapasowe struny + 3 piórka + pół butelki whiskey
83-84 bejsbol i kastet, do tego czapeczka z daszkiem
85-86 garść bursztynów - dość duże (warte 4k6+30 s$), kirys, hełm otwarty, łuk + kołczan +3k6 strzał
87-88 woda święcona, srebrne kule, mały pistolet skałkowy, 4 kołki, perfumy z czosnku, krucyfiks, książeczka do nabożeństwa
89-90 środek owadobójczy, coś w stylu Raid - w sprayu oczywiście, sakiewka z 3k10 s$
91-92 rakietnica + 4 flary - dwie zielone, dwie czerwone
93-94 długi, pięknie zdobiony miecz z grawerowaną rękojeścią. Ma jakieś fajne imię - zaimprowizuj
95-96 majątek! - 80+3k20 s$ - na pewno się ktoś o to upomni
97-98 aspiryna - 100 tabletek, bandaż - 2 metry, woda utleniona - pojemnik 100 ml
99-100 latarka (diody LED) na korbkę, scyzoryk szwajcarski, wędka spinningowa + osprzęt


atak

k100 przeciwnik
1-2 demon krwi
3-4 wilki
5-6 golem ziemi
7-8 demon insektów
9-10 "pleśniak"
11-12 olbrzymi wilk
13-14 łowcy niewolników
15-16 nekromanta wraz ze swą trzódką
17-18 runnersi
19-20 Rasputin - posłaniec plugawych bóstw. W jego ciele żyją potężne istoty, które wskrzeszają jego ciało. Za każdym razem silniejsze.
21-22 barbarzyńcy
23-24 goblin
25-26 ork
27-28 ogr
29-30 mantikora
31-32 Raven King (jak z trailera, demon rozpadający się na kruki, w szmatach i z kapturem przypominającym dziób)
33-34 strzyga
35-36 bandyci
37-38 głodni nieszczęśnicy
39-40 wielki, wredny, wytatuowany czarnuch
41-42 niedźwiedź
43-44 wampir
45-46 dzikie psy (dość duże, sztuk tak z 2k6)
47-48 sniper (wali z łuku - jest zajebisty)
49-50 wytatuowany zabójca (psychopata - usiłuje wykonać zadanie, któremu nie podołał lata temu. Teraz ma urojenia.)
51-52 wielkie szczury
53-54 wilkołak
55-56 rdzawy potwór
57-58 "zgniatacz"
59-60 wielki pająk
61-62 po prostu rewolwerowiec - czarny charakter
63-64 hell angels - tylko, że na koniach
65-66 szalony mag z dwoma chowańcami
67-68 pustynna bestia
69-70 szabrownicy
71-72 necroklanyci
73-74 panowie od ostrego wpierdolu
75-76 słudzy Pana w Szkarłacie (karmazynowego króla)
77-78 Oprawca (na dopalaczach i wspomaganiu) z Kadath
79-80 reptilioni
81-82 czerw
83-84 stukostrachy
85-86 wiedźma
87-88 zły kapłan
89-90 najemnicy, którzy sie nudzą
91-92 Kessler (demon elektryczności, jak z infemaus)
93-94 elektryczny golem (jak z infameus)
95-96 olbrzym
97-98 hydra
99-100 smok


piętno

Ta tabela służy do wygenerowania kłopotów, utrudnień, nieszczęść i pecha. Korzystaj gdy jest za sielankowo. Piętno może dotyczyć graczy, środowiska lub NPC.

k20 Piętno
1 choroba
2 wojna
3 śmierć
4 strach
5 samotność
6 rozpacz
7 deformacje
8 głód
9 koszmary
10 zło przychodzi z lasu
11 zemsta
12 egzekucje
13 starość
14 pożar
15 trzęsienie ziemi
16 niewolnictwo
17 nienawiść
18 żądza
19 entropia
20 zawiść

P.S. W kolejnym nerdy-wpisie opiszę jak rozwiązałem zasady poruszania się po mapie.

12 komentarzy:

  1. Poprawiłem link do wersji z anchorami, powinien działąć już poprawnie.
    http://dedeki.jogger.pl/files/Tabela%20z%C5%82o%C5%BCono%C5%9Bci%20Hexa%20-%20sandbox.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze, genialnie opracowane. Zapewne wykorzystam. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajne, Karczmarzu! Widzę, że przyjrzałeś się mojej tabeli i wykorzystałeś ją do abstraktów? Fajne rozbudowanie, naprawdę

    OdpowiedzUsuń
  4. @Paladyn
    Karczmarzu??? eee łatafak? ;) Ale dzięki za uznanie. Tak, oparłem na jakimś fragmencie Twojego opisu abstraktów. Chyba tam napisałem kto/co/kogo/z jakich powodów - póki tego nie widziałem ciężko mi było sobie wyobrazić te abstrakty. Dzięki za inspiracje. :)

    @Balgator
    Dzięki - kombinuje jeszcze z kartami - chcę przerzucić te tabelki na kilka talii. Będzie klimatyczniej i nie będę musiał netbookiem zawalać stołu.

    OdpowiedzUsuń
  5. No nieźle moja ulubiona pozycja to ta przedostania na liście zdarzeń :D "97-98 ruda laska szuka zemsty "

    OdpowiedzUsuń
  6. Kuglarz, przebacz tę omyłkę, błagam :)
    Miło wiedzieć, że kogoś wspomogłem, naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  7. wybaczam :P W ramach rewanżu postaram się również wymyślić coś przydatnego :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Impressive, serio. Abstrakty mam swoje (co ciekawe też na bazie Paladyna, ale i jednego dodatku anglojęzycznego robione), ale pozwolę sobie z Twoich skorzystać, o ile to nie problem.

    Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  9. kain problem :) Po to wieszam, żeby korzystać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Z całym szacunkiem dla ogromu pracy i wiedzy jaki zdołałeś w to upchać ale ... co to za dziewczyna na zdjeciu z kostką w rękach :]?

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta Pani rzuca za mnie kostkami na sesji - ja jestem za leniwy. Dodatkowo donosi popcorn, kolę i czyści broń ;)

    Poza tym, nieźle nabija odwiedziny....

    OdpowiedzUsuń
  12. Ogólnie, tabelki świetne. Jedna rzecz tylko - przy nastawieniu korzystasz z 3k6, kiedy gdzie indziej niemal wyłącznie z k20. Może lepiej by było nadal korzystać z k20, skoro zakres jest podobny (15 wartości ), tylko tylko inaczej rozplanować poziomy? Rzucanie 3k6 ma ten minus że trzeba je dodawać na sesji, rzucać trzema kostkami, a to więcej czasu zajmuje niż jedna k20.

    OdpowiedzUsuń