Dziś kolej na nerdowski wpis. Jutro ruszam z nową kampanią więc warto wrzucić trochę świeżego mięska do Interioru. Tym razem do miksera wpadły Borgi, Krasnoludy, Niesamowita Nauka, mrówki i kilka inspiracji z bloga o Underworld Kingdom.
Cyfronów wrzuciłem również do podręcznika, który dorobił się nowej okładki i poprawki kilku literówek. Jeżeli jesteś casualem, który jakimkolwiek sposobem, dotarł do tego zdania to już zapewne wiesz, że lepiej sobie odpuścić dalszą lekturę i zająć się czymś poważniejszym.
Nowa rasa: Cyfroni
Poza bohaterami rasy ludzkiej, Interior zamieszkuje wiele ludów, które nie mają nic lub niewiele wspólnego z gatunkiem homo sapiens. Jedną z nielicznych ras, które czasami przenikają świat ludzki są Cyfroni, zwani również Cyborgami lub Automatonami. Lud ten jest podobno pozostałościami niewolniczej rasy, która budowała dla Atlantów podziemne miasto Akka. Cyfroni to humanoidy o krępej budowie, raczej niższym wzroście, bladej cerze i ubogim owłosieniu. Żyją w Ulach, które ukryli głęboko pod powierzchnią Interioru. Ich podziemne miasta są nieustannie rozrastającą się siecią tuneli, komnat rozrodczych, laboratoriów, agrokultur, kuźni, montowni, przodków wydobywczych i innych dziwacznych instalacji. Społeczeństwo Cyfronów jest ściśle zhierarchizowane, a jednostki nie mają żadnego znaczenia w zetknięciu z Kolektywem, który jest specyficzną formą telepatii, platformą komunikacyjną, do której podłączony jest każdy Cyfron. Indywidualizm wśród Cyborgów jest postrzegany co najmniej jako niezrozumiałe dziwactwo, a często nawet jako przestępstwo. Karą za nieposłuszeństwo, jest odłączenie od Kolektywu i banicja, która prawie zawsze kończy się śmiercią w nieskończonym labiryncie starożytnych wyrobisk.
Cyfroni są w połowie organizmami, a w połowie maszynami. Już w trakcie „hodowli” w kokonach, ich ciała poddawane są serii technologicznych rytuałów, dzięki którym zostają podłączeni do Kolektywu, otrzymują nieśmiertelne źródło zasilania (zwane Białym Punktem) oraz wszczepy przynależne ich kaście. Robotnicy, wyposażani są w mechaniczne kończyny o wielu funkcjach niezbędnych przy ciężkiej pracy, żołnierze zintegrowaną z ciałem broń, wzmocnienie mięśni i pancerz podskórny, a architekci optymalizatory mózgu, dopalacze percepcji, moduły wpływu społecznego i inne usprawnienia, które zdołali wypracować przez tysiące lat rozwoju.
Wspomniałem już o trzech kastach, w których, żyją i umierają Cyfroni. Najliczniejszą grupą są oczywiście robotnicy, ich dozorem zajmują się niżsi rangą oficerowie techniczni (wywodzą się z kasty żołnierzy) oraz młodzi architekci. Za bezpieczeństwo Ula odpowiadają żołnierze, wśród których wyróżnić możemy wojowników i oficerów. Najmniej liczną i najbardziej uprzywilejowaną kastą są architekci, którzy programują Kolektyw, optymalizują procesy technologiczne, wdrażają nowe rozwiązania i odpowiadają za kluczowe decyzje Ula.
Wiadomo o istnieniu co najmniej trzech, konkurujących ze sobą społeczności Cyfronów. Ich rywalizacja o zasoby często przeradza się w wojny i grabieże. Nie mają również litości dla innych istot zamieszkujących świat podziemny wliczając w to awanturników, którzy liczą na szybki zarobek w niekończącym się labiryncie.
Cyfroni, bardzo rzadko pojawiają się na powierzchni Interioru. Przez tysiące lat, ich organizmy zatraciły odporność na choroby i toksyny i nie przepadają za środowiskiem, które dziesiątkuje ich gatunek. Nieliczni przedstawiciele tej rasy, którzy zamieszkują wśród ludzi to banici, którym udało się przetrwać podróż na powierzchnię oraz przeżyć dziesiątki infekcji w pierwszych miesiącach aklimatyzacji. Z racji odłączenia wygnańców od Kolektywu i pozbawienia najbardziej wartościowych modułów, ich technologia nie ma tej mocy jaką dysponowali w Ulu ale potrafi zadziwić i dorównać magii.
Jeżeli gracz zdecyduje się zagrać bohaterem rasy Cyfronów, będzie on banitą, któremu udało się przetrwać wygnanie i zadomowić wśród ludzi. Poniżej znajdziesz opis rasowych Zawad i Przewag:
Krępy: Jako istoty krzepkie i wytrzymałe zaczynają grę z Wigorem k6, a nie k4.
Zdolności Nadprzyrodzone (Niesamowita Nauka): Cyfroni korzystają ze wszystkich przywilejów i ograniczeń magii Niesamowitej Nauki, niezależnie od kasty z której się wywodzą.
Widzenie w ciemnościach: Cyfroni są przyzwyczajeni do ciemności panujących pod ziemią. Ignorują kary za półmrok i mrok lecz nie za całkowitą ciemność.
Powolny: Tempo Cyfrona wynosi 5’’.
Wrażliwy na choroby i trucizny: Każdy test odporności na choroby lub trucizny jest obarczony modyfikatorem -2.
Odmieniec: Podobnie jak Turyści, Cyfroni zarażeni są na ostracyzm społeczny, szykanowanie i prześladowania.
Ciąg dalszy nastąpił.
P.S. Na zakończenie, kawałek, którego tytuł zainspirował nazwę dla powyżej opisanej rasy.
hmm... już widzę, że będę musiał dopracować tło. Wierzenia, rytuały, tabu, motywacja, itp.
OdpowiedzUsuńNa starcie wygląda fajnie, ale to, co w komentarzu wyżej rzeczywiście by się przydało ;)
OdpowiedzUsuńTło bloga lepiej byc zmienił albo zmień kolor daty wpisu bo go niewidac zupełnie.
OdpowiedzUsuń