piątek, 24 września 2010

Interface Zero

Co wyjdzie ze skrzyżowania Neuromancera, Czarnych Oceanów i Blade Runnera? Gra Fabularna Interface Zero. Przynajmniej dla mnie te trzy tytuły są tam najbardziej widoczne, choć pewnie żaden z autorów IZ Dukaja nie czytał. Odkąd ściągnąłem parę miesięcy temu betę, ślinię się na samą myśl o tej grze. Od lat czekam na tytuł, który godnie zastąpi moją pierwszą RPGową miłość czyli CP2020. Ta gra była dla mnie zawsze numero uno jeżeli chodzi o klimat i grywalność. Szkoda, że moja ekipa tak słabo czuła cybera i MG dał za wygraną po kilku miesiącach. Kartę postaci mojego snajpera z Night City mam gdzieś do dzisiaj. Głupi też byłem, że się nie wziąłem od razu za prowadzenie tej gry tylko dryfowałem to po Starych i Mroku Światach.

środa, 22 września 2010

Obsidian Portal

Znów nerdowski wpis, jakoś nie mam ostatnio serca do komentowania rzeczywistości.





Kilka tygodni temu, Borejko na swoim blogu, wspomniał o Obsidian Portal - platformie do grania przez sieć, na zasadzie wykorzystania mechanizmów wiki. Udało mi się znaleźć jeszcze lepsze zastosowanie dla tej platformy. Rozpisuję na niej wszystkie szczegóły i wątki jakie są generowane w aktualnej kampanii, którą prowadzę na Savage Worlds w moim autorskim settingu. Sprawdza się doskonale, zresztą możecie to ocenić sami.

W tej chwili zostało już jedynie wklepać postaci graczy i będzie praktycznie komplet materiałów na najbliższą sesję. Resztę będę dopisywał na bieżąco. Strasznie ułatwia to pracę nad rozbudowaną, wielowątkową kampanią w oldschoolowym stylu. Większość materiałów generuję poprzez narzędzia, o których wspominałem dwie notki temu, pozostaje mi więc jedynie interpretacja i wklepanie w Obsidian Portal. Strasznie mi się spodobała ta forma prowadzenia materiałów dla kampanii.

niedziela, 12 września 2010

Occulta #1

Poniższy APek jest absolutnie hermetycznym tekstem i jeśli nie grałeś lub nie siedzisz mocno w tekstach o retrogamingu to niestety istnieje duża szansa, że nie zrozumiesz o co tutaj chodzi. Powodzenia w dekodowaniu tego bełkotu ;)


Nadal mam piasek w oczach (eufemizm na zmęczenie) po wczorajszej sesji i spisywanie tej historii wymaga ode mnie nie lada wysiłku. Pierwszy raz od dobrych 5-6 lat prowadziłem od 19.00 do 3.00 w nocy. Nie zdawałem sobie sprawy, że to jest takie męczące. Jak ja kiedyś dawałem radę?

Sesja była przygotowana dla kompletnie nowej ekipy, której staż RPGowy wahał się od roku do sześciu lat. Wszyscy gracze byli ode mnie młodsi jakąś dekadę, tak więc było to dla mnie również wyzwanie "pokoleniowe". Myślę, że wyszło ok, acz mam co do sesji kilka zastrzeżeń. Ale o tym później.

wtorek, 7 września 2010

City w stylu "oldschool"


Nerdowski wpis więc drogi casualu, raczej nie przebrniesz.

Poniższy tekst jest zbiorem prostych narzędzi do rozgrywania przygód w miastach według metody retrogamingowego RPG, która kilkakrotnie była już przywoływana na tym blogu. Po części są to narzędzia znane z sandboxa, a resztę oparłem na swoich doświadczeniach z Sagi do Wampira: Maskarady oraz sesjach CP2020.


W sobotę uruchamiam nową ekipę i umówiłem się z nimi, że zaczynamy w dobrze zarysowanym mieście, które ma spory potencjał i może stanowić tło dla kilku pierwszych sesji. Samo sandboxowanie zostanie ruszone po "dotarciu" się z MG (czyli mną) i SWEPLem. Trochę mi czasu zajęło wymyślenie jak  uniknąć skrypterstwa i stworzenie fajnych narzędzi do sesji w stylu City. Skupiłem się na prostym systemie generowania powiązań i relacji, które mogą pomagać bądź przeszkadzać w interesach, zarówno NPCów jak i PC. Mam zamiar oprzeć ciężar sesji na wątkach mocno osadzonych w bieżących wydarzeniach miasta, jego zakulisowym życiu i konfliktach pomiędzy organizacjami. Wszystko oczywiście w duchu improwizacji.

środa, 1 września 2010

Puszka Pandory #5 - Setting w 500 słów - podsumowanie

Achtung! Nerd wpis.

Jak ten czas ucieka! Już miesiąc minął od ogłoszenia piątej edycji puszki. Blogosfera wypluła, aż dziewięć tekstów zawierających szkice settingów. Ograniczeniem było użycie maksymalnie pięciuset słów. Oto linki do wszystkich prac:

Zemsta Majora Lazera - kuglarz
Lun-Astrae - Ojciec Kanonik
Solar Mailmen - Szabel
Ośrodek - Erpegis
Wodopój - Magnes
Night City w Świecie Mroku - Qendi
Nozdrze Yrhasedesa - Neurocide
Sajre - Gan

Jeszcze nikt się nie zgłosił do prowadzenia szóstej edycji więc zapraszam, kto pierwszy ten lepszy.
EDIT: Szóstą edycję poprowadzi Qendi.